Video Herní ovladač senzor Microsoft Kinect

Projekt studentů univerzity v Kostnici si dal za cíl zjednodušit pohyb zrakově postižených v interiéru. Využívá senzor Microsoft Kinect, který integruje RGB kameru, hloubkový senzor s infračerveným projektorem a monochromatickým senzorem CMOS, což umožňuje Kinectu trojrozměrné snímání prostoru (neodvozuje tak prostorové vidění z dvourozměrného obrazu), a to za jakýchkoli světelných podmínek. a všesměrový mikrofon. Vzhledem k sériové výrobě Kinectu je cena velmi příznivá. Původně vyvinutý především pro hraní her a vibrační opasek. Trojrozměrné údaje o okolním prostoru získané z Kinectu jsou vyhodnoceny počítačem, který pak pomocí opasku upozorní uživatele na případné překážky. Z charakteru vibrací lze určit jejich směr a vzdálenost.
Autoři projektu dále pracují na možnosti vytyčení určitých tras, pomocí kterých by se nevidomý orientoval v neznámém prostředí. Uvnitř budov totiž nefunguje GPS, takže najít třeba správné dveře může být problém.
Zde pomohou speciální standardizované značky založené na QR kódu, známého třeba z mobilních telefonů. Kamera senzoru Kinect si kód "přečte" a zároveň přesně lokalizuje v prostoru. Informace je předána hlasově do sluchátka uživatele. Takto lze vytyčit třeba celou trasu a nevidomí jde doslova "po značce".
Je pravděpodobné, že se podobná technologie dočká v dohledné době nasazení třeba v úředních budovách nebo nemocnicích.
Sebelepší elektronika ale zatím zcela nenahradí bílou hůl a především zkušenost nevidomého.

Zdroj: ČTK.
Další projekty - Microsoft Vision.

Zpět na úvodní stránku.