Tím, že jsou elektromobily velmi tiché mohou být obzvlášť pro zrakově handicapOVané lidi nebespečné. Proto se výrobci zabívají tím jaké zvuky by byli optimální.
Vnímání zvuků je více emocionální, než intelektuální záležitost. Reproduktor vysílá signály jak ven, chodcům a kolemjedoucím, tak i samotnému řidiči uvnitř auta. Nízké frekvence vyvolávají pocity síly a mohutnosti, zatímco frekvence ve středním pásmu zase připomínají sportovní hbitost.
Například Audi R8 e-tron do rychlosti 30 km/h vydává precizně navržené zvukové efekty, které dokáží přesně reagovat na to co auto právě dělá. Zvuky vycházejí ze 40W reproduktoru umístěného na spodu auta. Nad 30 km/h už dělají dost rámusu samotné pneumatiky, ačkoliv o přesné hranici se zatím v Audi diskutuje.
Ukázka na Youtube.
V USA si organizace zrakově postižených prosadila zákonnou povinnost doplňovat elektromobily zvukovým signálem.
Zrychlení a spomalení u elektromobilů Toyota (0 až 25km).
Ford nechal o nejvhodnějších zvucích hlasovat.
Zpět.
Zpět na ú vodní stránku.